Stengade is nominated for 'Venue Of The Year' at Den Hårde Tone awards!

Exciting news!

Spillestedet Stengade has been nominated for "Venue of the Year" at Den Hårde Tone awards that is being held for the first time on November 18th!

We are honored to be nominated alongside big venues such as Amagerbio, Pumpehuset, Vega and Voxhall.

Spillestedet Stengade would like to extend its heartfelt thanks to the countless musicians, volunteers, and fans who have made this nomination possible. Together, we create a platform for underground culture where we provide room for emerging artists, nurture a passionate music community, and host unforgettable live performances across various rock and metal genres.

Vikar til spillestedet Stengade

Det 50 år gamle legendariske spillested Stengade søger en administrativ vikar til et halvt års ansættelse. Stillingen indeholder administrative opgaver og praktiske opgaver på adressen. Stillingen er på 25-37 timer om ugen og ligger i henholdsvis hverdags- dagtimer og enkelte hjemme arbejdstimer. Stillingens start er snarest muligt og loves frem til 31. december 2023. 

ENGLISH:

In summary, the competencies we are looking for revolve around the following:

  1. English on minimum B (A is preferred)

  2. Experience with processing applications and honorarstøtte with KFF, KFU and Koda

  3. Proficiency in general bookkeeping, including knowledge of economics software

  4. Bar management experience

  5. Experience in volunteer coordination as a plus

  6. General experience with being an octopus and handling a lot of tasks at the same time

  7. Administration and organizing experience

DANISH:

Løn efter kvalifikation.

Forhåbning om start før juli 2023. Det første stykke tid af jobbet vil foregå i sommer lukningen ifa. mindre administrative opgaver, og diverse opgaver i huset.

CV og ansøgning bedes sendes til jesper@stengade.dk med titlen ’Ansøgning til stillingen som Vikar’.

Stillingen start er snarest muligt med senest start 01-07-2023 og vi lukker for ansøgninger d. 31-6-2023.

https://jobscenen.dmf.dk/job-posting/vikar-til-spillestedet-stengade


GENERAL FORSAMLING 2023

Kære medlem af foreningen Spillestedet Stengade, læs gerne følgende informationer grundigt  igennem.  

Vi nærmer os dette års ordinære generalforsamling som foregår på 

Spillestedet Stengade kl. 18:30 d. 12. april 2023 

(dørene åbner kl. 18:00) 

Generalforsamlingen går i gang kl. 18:30. Kom meget gerne når dørene åbner så vi kan nå at  registrere alle ankomne medlemmer og fuldmagter. Er du forhindret i at deltage fysisk, kan du  give en fuldmagt til et andet medlem (én fuldmagt pr. medlem). Skabelonen til fuldmagt er  vedlagt. 

Dagsordenen er som følger (der er ikke kommet nogen forslag til dagsorden, så den er taget  direkte fra vedtægterne): 

1. Bestyrelsens beretning for det forløbne år /ved forpersonen. 

2. Aflæggelse af regnskab med revisionspåtegning til godkendelse /ved kasserer eller revisor. 3. Beslutningen om disponering af eventuelt overskud/underskud. 

4. Beslutning om meddelelse af eventuel decharge til bestyrelsen. 

5. Vedtagelse af det foreliggende budget for det kommende regnskabsår /ved kasserer. 6. Indkomne forslag og afstemning heraf. 

7. Valg af bestyrelse: 

 a. Valg af forperson/kasserer. 

 b. Valg af menige medlemmer. 

 c. Valg af suppleanter. 

8. Valg af revisor. 

9. Eventuelt. 

Note: Da vores kasserer har trukket sig før tid, skal der i år stemmes både en ny forperson og  en ny kasserer ind. Posten til kasserer vil være på valg igen i 2024, da det er et lige årstal. 

Som det fremgår af vedtægternes § 7.4 skal forslag til vedtægtsændringer være bestyrelsen i  hænde senest den 1. marts. Forslag skal indsendes til bestyrelse@stengade.dk

Som det videre fremgår af vedtægternes § 7.4 skal andre forslag til behandling på generalfor samlingen skal være bestyrelsen i hænde senest otte (8) dage før generalforsamlingen. Alle  medlemmer har ret til at indsende forslag. 

Vi opfordrer alle, nye som gamle medlemmer, at opstille til bestyrelsen. Vi skal have valgt en  fuldstændig ny bestyrelse, hvorfor der skal vælges ny forperson for en 2-årig periode, kasserer  for en 1-årig periode (se tidligere note herom), menige medlemmer til bestyrelsen for en 1-årig  periode samt suppleanter for en 1-årig periode. Der er således mulighed for at få massiv indflydelse på et af Danmarks bedste spillesteder – og et af de eneste frivilligdrevne spillesteder  tilbage! Se venligst vedlagte opslag vedrørende positionen som bestyrelsesmedlem i forenin gen Spillestedet Stengade. Jeg opfordrer jer til venligst selv at læse opslaget men tillige dele  det med jeres venner og bekendte, som I mener kunne gøre en forskel for Stengade. Vi deler  ligeledes opslaget på SoMe til brug for deling. 

Endelig dagsorden, kandidaturer, forslag til vedtægtsændringer og øvrige forslag samt revide ret regnskab og budget fremsendes pr. mail til medlemmerne senest seks (6) dage før gene ralforsamlingen, men fremlægges i øvrigt også på den ordinære generalforsamling. 

OBS: I overensstemmelse med vedtægterne printer vi ikke bilagsmaterialet til selve general forsamlingen og opfordrer derfor til at medlemmer selv orienterer sig grundigt i materialet forud  for generalforsamlingen. Ønskes en fysisk udgave af regnskab og budget, kan dette hentes  på foreningens kontor tidligst seks (6) dage før den ordinære generalforsamling. 

Husk at gældende vedtægter for Spillestedet Stengade ligger på www.stengade.dk.  

HUSK at forny dit medlemskab for 2023-2024 hvis ikke du allerede har gjort det. Det kan gøres  via henvendelse til kontor@stengade.dk eller til selve generalforsamlingen. Kun gyldige med lemmer af foreningen har stemmeret til generalforsamlingen. 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte bestyrelsen på: bestyrelse@sten gade.dk.  

Vi glæder os til at se jer. 

De bedste hilsner  

Bestyrelsen på Spillestedet Stengade

Generalforsamling 2022

GENERALFORSAMLING 2022
Onsdag d. 06. April 2022 kl. 18:30
Døre åbner kl: 18:00

Foreningen Spillestedet Stengade inviterer hermed til generalforsamling for dets medlemmer og andre interesserede.

Vi skal have stemt om følgende på generalforsamlingen;

· Årsregnskab 2021 præsenteres

· Budget 2022

· Der skal vælges bestyrelsesmedlemmer (1-årig periode)

· Valg til kasserer (2-årig periode)

· Valg til forperson (1-årig periode)

· Eventuelle forslag til vedtægtsændringer

Kun medlemmer af foreningen kan opstille til bestyrelsesposter.

Officiel tilkendegivelse af kandidatur skal ske pr. mail senest d. 29. Marts 2022 kl. 12:00 til bestyrelse@stengade.dk

Note: Da nuværende forperson har valgt at trække sig til den kommende generalforsamling, skal der i år stemmes både en ny forperson og en ny kasserer ind. Forperson posten vil være på valg igen i 2023, da det er et ulige årstal.

Kandidater skal være minimum 21 år, eller 18 år såfremt man har afsluttet uddannelse indenfor hotel/restaurationsfag.

Forslag til dagsorden og vedtægter, samt kandidatur opstillinger:
Sendes senest d. 29. Marts kl. 12:00 til bestyrelse@stengade.dk

Regnskab/budget:
Offentliggøres senest 6 dage før generalforsamlingen pr. mail til foreningens medlemmer.

Dagsorden, indkomne forslag, samt kandidatur opstillinger:
Mailes til foreningens medlemmer senest 6 dage før generalforsamlingen; d. 06. April 2022

Kun medlemmer af Foreningen Spillestedet Stengade, har stemmeret ved generalforsamlingen.
Pris: 50 kr for 1 års medlemskab. Husk at forny dit medlemskab så du også er medlem efter GF, dvs. fra april 2022-23.

Indmeldelse / fornyelse i foreningen kan ske på følgende link: https://tikkio.com/t/1634fda6b77f7bc03cb39e1a87ba7607

Har du spørgsmål, så send dem gerne til bestyrelse@stengade.dk

De bedste hilsner,
Bestyrelsen Spillestedet Stengade

Spillestedet Stengade søger ny Venue Manager

Spillestedet Stengade søger en Venue Manager med flair for drift, administration og økonomistyring. Dertil et talent for udvikling og implementering af nye systemer og praksis, der kan løfte den daglige drift af spillestedet. 

Arbejdsbeskrivelse

Som Venue Manager på Stengade, er du den der holder trådene sammen på vores spillested og kontor. Du har en struktureret tilgang og kan holde overblik, og du kan se nye løsninger på eksisterende arbejdsgange og systemer. 

Som Venue Manager vil du skulle sikre, at vores administration og husets daglige drift kører på skinner. Du vil arbejde tæt sammen med husets spillestedskoordinator og hustekniker, og der er tilknyttet en ekstern bogholder, som hjælper dig med at få det hele til at køre efter bogen. Men intet er perfekt, og der skal stadig holdes overblik, så du vil skulle kunne forstå vores økonomi der er sammensat af offentligt tilskud, løbende fundraising og egne indtægter. 

Du er den der sikre at pengene passer, indberetningerne er tidsmæssige og engagementet i husets udvikling er stort. Vi leder derfor efter en struktureret og nytænkende kandidat, der har forståelse for, at kreativ udvikling og formidling af musikoplevelser forudsætter en intelligent drift og sund økonomi.

Det er en fordel som Venue Manager hvis du: 

  • Har erfaring med administration og drift fra et spillested eller frivilligdrevet forening. 

  • Har skarp sans for økonomistyring og er vant til at skabe økonomiske resultater.

  • Har administrativt tæft og er ikke bange for Excel-ark og samtaler med bogholderen 

  • Har et kendskab til diverse støtteordninger, honorarstøtteordningen, tariffer, fundraising, KODA osv.  

  • Har forståelse for frivillighed, foreningsarbejde og kan navigere i en sammensat organisation.

  • Har erfaring med optimering af bardrift (herunder online-POS) og lagerbeholdning.

  • Har mod på løfte diverse opgaver i forbindelse med driften af huset, og ikke er bange for at bidrage til ad-hoc opgaver i et levende hus med mange gæster og afviklinger.


Opgaverne for Venue Manageren vil som udgangspunkt se sådan ud: 

  • Udvikling og nytænkning af husets drift og administration.

  • Udvikling og implementering af digital-platform for projektstyring, samarbejde og vidensdeling mellem husets ansatte, bestyrelse og frivillige. 

  • Varetagelse af husets daglige drift i forhold til de årlige planlagte koncerter. Herunder løbende koordinering med husets bookinggruppe i forhold til aftaler og udbetalinger til artister m.m. 

  • Vareindkøb, lageroptælling og samarbejde med husets leverandør. 

  • Optimering af bardrift.

  • Koordinering af catering, rengøring og sikkerhed til husets koncerter. 

  • Løbende besvarelser af henvendelser i forhold til husets koncertaktiviteter. 

  • Samarbejde med bogholder omkring løbende økonomisk drift og håndtering af bilag. 

  • Afrapportering til kommune og stat i forhold til anvendelse af tilskud.  

Løn og arbejdsvilkår

Stillingen som Venue Manager er på 37 timer ugentligt. Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt, og forventer at du kan tiltræde senest d. 1 April. Arbejdstiden vil primært foregå i dagtimerne, men du skal forvente at deltage i to koncertafviklinger i måneden af 6-8 timer, som en del af din arbejdstid. 

Løn bliver forhandlet på baggrund af erfaring og kvalifikationer. 

Om Spillestedet Stengade: 

Som ansat bliver du en en arbejdsplads på et af Danmarks mest markante spillesteder med en unik historie. En organisation der er gennemsyret af drive, iværksætteri, engagement, forventninger og en platform for undergrund samt etablerede danske og udenlandske kunstnere. Organisationen er sammensat af fastansatte, husets frivillige og vores bestyrelse. Stengade afholder ca. 175 koncerter om året, hertil kommer en øvrig række af sociale og kulturelle event. 

Spillestedet Stengade er et brugerdrevet spillested midt på Nørrebro i København. Husets centrale værdier er bygget op omkring fællesskaber, demokrati, grænseløs kærlighed til musik og berigende publikums oplevelser. Stengades vision er at danne involverende fællesskaber i kulturen, og med musikken som hjerteblod, at skabe den nærværende og inkluderende publikumsoplevelse. Husets mange engagerede frivillige udgør Stengades absolutte livsnerve.

Læs mere om Spillestedet Stengade på www.stengade.dk

 

Proces

Hvis du er interesseret i stillingen, så send ansøgning, CV samt relevante bilag til kontakt@stengade.dk

Deadline: Mandag d. 21. Februar kl.12.00. 

Samtaler vil blive afholdt  d. 22, 23 og 24 Februar. 

 Spørgsmål til stillingen kan rettes til Spillestedskoordinator Simon Holmgaard på 61 28 59 28 eller bestyrelsesmedlem Christoffer Bagger på 23 74 31 31. Ring venligst på hverdage mellem kl. 11-15.